psycholoog Utrecht emdr
 
 

Mindfulness Vervolgtraining
bij Marloes de Jong, Psychologenpraktijk West

Opzet

Veel mensen die een mindfulnesstraining hebben gevolgd vinden het lastig om zelf mindfulness voort te zetten in hun leven. Daarom deze vervolgtraining.

Opzet

Het betreffen acht, maandelijkse bijeenkomsten van anderhalf uur met een vaste groep van maximaal acht deelnemers. Eenmaal per maand, tussen de bijeenkomsten door, mail ik een mindfulnesstekst of filmpje ter inspiratie.

Doelen

Het belangrijkste doel van deze training is om deelnemers te steunen om actief mindfulness te blijven beoefenen op een bij hen passende manier. De thema’s van de Mindfulness Based Cognitive Therapy (MBCT)-training worden herhaald en verdiept. De verdiepende oefeningen zijn gebaseerd op Acceptance and Commitment Therapie (ACT). Mindfulness wordt hierin gebruikt om dingen die niet veranderbaar zijn beter te accepteren en om in veranderbare zaken bewuste en waardevolle keuzes te maken.

Inhoud van de bijeenkomsten

We starten met een lange zitmeditatie met nabespreking. Vervolgens wordt het thema van de bijeenkomst besproken en verdiept met oefeningen. Er zijn veel oefeningen ter zelfreflectie. Er is ook gelegenheid om te bespreken waar je tegen aanloopt met het beoefenen van mindfulness in je dagelijks leven. We eindigen met een korte mindfulnessoefening.

Data en tijden

De huidige Mindfulness Vervolgtraining is vol. Een volgende vervolgtraining zal plaatsvinden vanaf april 2019.

Kosten

De kosten voor de woensdagochtendtraining zijn € 250,-. Dit is inclusief werkboek/werkmateriaal, mindfulle mails en zo nodig een intake.

Tijd en plaats

De acht bijeenkomsten vinden plaats op Psychologenpraktijk West, Hasebroekstraat 4, 3532 GL Utrecht.

Contact

Voor aanmelding of meer informatie kun je trainer Marloes de Jong bellen (06-30191573) of een contactformulier invullen op www.praktijkwest.nl.

Reacties uit eerdere vervolggroepen:
  • “Ik heb eigenlijk meer gehad aan deze vervolgtraining dan aan de gewone training, omdat ik op mijn eigen tijd en tempo kon oefenen en er geen verplicht huiswerk was. Zo heb ik echt mijn eigen vorm kunnen vinden om mindfulness toe te passen in mijn leven.”
  • “De tussentijdse mails waren een bron van inspiratie EN een reminder aan mindfulness!”
  • “Die eerste training is zo intensief, dat is niet vol te houden in mijn hectische bestaan. Ik weet nu beter mijn persoonlijke gebruiksaanwijzing: welke mindfulnessoefeningen mij wanneer helpen.”

  •